Сьогодні розповімо вам про основні ознаки несправності рейки, наслідки несправності і що з цим робити.
Для початку розберемо, що таке кермовий агрегат.
Кермова рейка – це елемент кермового управління, силовий вузол, за допомогою якого передні колеса автомобіля синхронно повертаються в ту сторону, в яку водій повертає кермо.
Існує два основних види кермової рейки (далі «КР»):
- КР з гідропідсилювачем (ГПК). Коли на допомогу водієві приходить гідравлічний насос, що працює від двигуна. Він рухає кермову рейку за допомогою масла.
- КР з електропідсилювачем (ЕПК). Замість масла тут працює електромотор, який може бути встановлений на кермовому валу, на шестерні кермового механізму або на зубчастій рейці.
У різних видах рейок проблеми відповідно теж різні. Зараз розберемося, що виходить з ладу в рейці з гідропідсилювачем, а що – з електропідсилювачем.
У випадку з ГПК – рейки часто стукають або течуть. Причиною несправності може бути знос сальників, прокладок, заглушок. Як і будь-який інший механізм, що має силу тертя, вони зношуються, стають тонкими і в результаті рвуться, а це і провокує течі. Спровокувати несправність можуть банальні пил і бруд, які потрапляють на вал, після чого він «вбиває» сальники.
В електропідсилювачах протікання практично завжди відсутні, проте тут є як стукіт, так і вихід з ладу електричної складової, яка допомагає повороту керма.
Стукіт, як і у ГПК, вказує на знос валів, втулок тощо. А ось якщо кермо стає важким, або погано реагує і повертається, то тут може проявлятися несправність електричних частин. Зазвичай, вони змінюються повним вузлом.
Тепер про основні ознаки поломки кермового агрегату:
- Кермо значно важче повертати в певні його положення;
- Чути стукіт в КР під час руху автомобіля, що супроводжуються вібрацією рульового колеса;
- Тече робоча рідина ГПК;
- Кермо не повністю повертається у вихідне положення під час виходу машини з повороту;
- Обертання керма не співпадає з керуючим переміщенням передніх коліс.
Розглянемо ситуації, в яких ремонт рейки є необхідним:
- Поверхневий стукіт виникає переважно при зношених тягах або наконечниках. У такому випадку для ремонту системи потрібно замінити зношені деталі на нові.
- Внутрішній стукіт у КР. Він виникає через значний знос передавальної пари через тривалу експлуатацію агрегату. У цьому випадку стара КР замінюється на нову.
- Течі в КР з гідропідсилювачем можна усунути замінивши всі сальники у механізмі на нові, а також методом дефектування стану робочих поверхонь вузла. Для ремонту таких поломок існують спеціальні ремкомплекти.
- Заїдання, або заклинювання кермового колеса – в системах з електропідсилювачем спричинено виходом з ладу електромотора, а в гідравлічних системах – гідропідсилювач. Можливий як ремонт, так і заміна несправних агрегатів.
Головне і найцікавіше питання – вартість ремонту кермової рейки?
Вартість ремонту кермової рейки в компанії SPRO становить від 1800 до 2800 грн, залежно від складності роботи та виду рейки